01 September 2014

Dalam dilema....

Aku seorang guru.
I enjoy being a teacher.
Paling best bila students dtg bgtau yg mereka dh berjaya.
N kdng2 tgk kat fb diorg..masing2, dh g further study kat overseas, local universities...ambil courses yg hebat2.
Tapi..sejak akhir2 ni, beban guru semakin bertambah. Sampaikan aku takde masa untuk family. Aku ni pula jenis yang kalau diberi tanggungjawab, mesti akan buat bersungguh2. Yela..gaji cikgu ni tetap dibayar walaupun tak buat kerja. Tapi tak berkat la. So kene la buat..nak bagi anak2 makan takkan nak bagi makan duit haram kan.
Awal2 dulu selalu bergaduh dgb husband sbb tak pandai nak agihkan masa dgn bijak.
Now dah ok.
Masing2 dah memahami.
Tapi...aku still tak rasa puas hati dgn hidup aku.
Takde kepuasan org kata.
Sebabnya..aku tak dpt nak berikan sepenuh perhatian pada anak2 aku.
Rasa mcm diorg terabai je..tp x pun sebenarnya. Anak2 aku..mak mentua yg jaga. Memang jaga baik sgt. Tapi sbgai ibu..aku cemburu dengab ibu2 yg dpt bersama anak2 mereka 24 jam.
Aku nak buat semua untuk mereka. Kadang2 anak2 aku nangis nakkan mak mentua aku, or suami aku je..time ni lagi la cemburu. Rasa macam nak nangis je.
Ini buatkan aku selalu rendah diri.
Aku tak rasa aku ni seorang ibu yg baik.
So..aku buat keputusan, nak ambil cuti tanpa gaji selama setahun, coach anak2 aku betul2. Jaga suami aku baik2.
Pahala banyak kan jadi suri rumah.
Kalau pegi kerja, balik mesti merungut je.
Dah dosa sebab kerja tak ikhlas.
Baik duduk rumah. Kurang dosa..banyak pahala. Betul kan...
Tapi..(ish..banyak na tapi nyer.. ye la..sesuai la dgn tajuk entry ni "dlm dilemma")
Aku tak nak jadi suri rumah kosong2 gitu je. Aku nak jadi suri rumah berincome at least RM5000 sebulan.
Amacam?
Boleh x?
Of course la boleh!
Aku kan ada shaklee.
Segalanya possible dgn shaklee.
Aku nekad!
Lepas bersalin anak no 3, aku nak ambil cuti tanpa gaji.
Jaga anak2.
Jaga suami
Hantar n ambil harith dr sekolah.
Jaga bisnes aku.
Ermm....nnt mesti aku akan rindu pada kawan2 sekerja.
Rindu pada baju2 aku.
Rindu pada tudung2 aku
Rindu pada handbag2 aku..
Soooo saaaaddd....
Yet, i'm very sure that i'll be happier. 

akan sangat rindu nak pakai baju2 ni semua...
Dan lagi koleksi...yup..mmg bnyk. laki aku pun mmg selalu perli..
Dan tudung-tudung ku...=(
and of course..my beg collection...ni nasib baik koleksi kasut ada kat sekolah. kalau tidak itu pun aku upload..
Ni semua yg aku akan rindu...sob..sob
Tapi........

MEREKA INI LEBIH PENTING BAGI KU....


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Add to netvibes Subscribe in Bloglines

Naturally Healthy and Beautiful Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign