Showing posts with label OMEGAGUARD. Show all posts
Showing posts with label OMEGAGUARD. Show all posts

01 November 2014

OMEGA GUARD ~ BANTU ATASI MASALAH BATUK DAN KAHAK


Apa itu batuk

🌻Batuk merupakan tindak balas semulajadi untuk menyingkirkan bendasing dan kuman di mana ia dapat membantu menghalang salur pernafasan daripada terkena sebarang jangkitan dan memasuki paru-paru yang boleh menyebabkan penyakit yang serius seperti radang paru-paru (pneumonia). Tindak balas ini akan menghasilkan lendir atau kahak. 

Mengapa kita batuk?

💜Batuk selalunya berlaku disebabkan oleh jangkitan virus. Contohnya, si A dulu batuk. Lepas tu, berjangkit pula kepada si B, si C dan seterusnya.

💜Batuk disebabkan alahan, asma ataupun asap rokok.

💜Batuk juga berlaku disebabkan kita terdedah kepada habuk, asap dan bahan kimia di tempat kerja.

💜Batuk mudah menyerang pada pertengahan pertukaran musim (dari musim sejuk kepada musim panas).

Rawatan?

🌻Minum air suam banyak-banyak. Ianya dapat membantu memecah dan membuang kahak.

🌻Madu yang dicampur dengan air suam, teh ataupun juice lemon amat sesuai untuk batuk yang kering dan kerap.

🌻Elakkan pengambilan bahan-bahan yang menambah lendir seperti:
❎ Bahan tenusu
❎ Daging
❎ Makanan segera
❎ Gula
❎ Makanan manis

🌻Belajar untuk berhenti merokok. Khas untuk para perokok.
❎ Jauhkan diri daripada persekitaran yang berhabuk.

🌻Untuk hidung yang tersumbat pula, cuba sedut stim daripada air yang mendidih. 

🌻Hembus dengan kuat untuk membuang kahak dan hingus.

🌻 Amalkan berjoging di tempat berudara segar.

🌻Rawat batuk dengan Omega Guard Shaklee:

🐟Minyak ikan juga merupakan salah satu rawatan untuk menghilangkan batuk terutamanya yang berkahak.

🐟Kebaikan minyak ikan dari Shaklee ialah ianya diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Bukan dari hati ikan tetapi 3x lebih ketumpatan hati minyak ikan.

🐟 Merupakan Minyak ikan paling tulen di dunia. Ianya mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

🐟Omega Guard diekstrak menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan propprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan2 berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl) - bahan kimia industri yang sangat toksik.

Bagaimana Omega Guard Shaklee bantu kurangkan batuk ?

👍Asid lemak Omega-3, DHA dan EPA yang ada dalam Omega Guard bertindak sebagai anti-keradangan.

👍 Omega juga dapat membantu mencairkan kahak kerana fungsi Omega juga adalah untuk mencairkan lemak dalam badan.

Omega Guard ini jugak SELAMAT DIAMBIL OLEH IBU HAMIL SERTA KANAK- KANAK BERUSIA SETAHUN KEATAS.
Ibu hamil dan kanak-kanak memang mudah kene jangkitan batuk ni kan..so amalkan la pengambilan Omegaguard.
Selain atasi batuk dan kahak, Omega Guard jugak bagus untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan ibu tu serta perkembanhan kanak-kanak tu.
Haa..nak tau pasal KAITAN OMEGA GUARD DAN PERKEMBANGAN  OTAK, baca disini yer...


Terima Kasih

16 September 2014

TESTIMONI SET SENDI SHAKLEE

==> 20 tahun merana sakit sendi..semuanya berakhir selepas mengamalkan set sendi.
==> sukar melakukan ibadah sebab sakit sendi..semuanya berakhir selepas ambil set sendi shaklee.

U all tengok la sendiri testimoni2 ni ek.
Bukan cakap main2.
Semuanya terbukti.
Malah mak saya sendiri pun..dulu nak solat susah, nak duduk bersila susah..
Now, selepas ambil AJHT, OMEGA DAN OSTEMATRIX, Semua dh boleh dah..
Sedikit penerangan tentang ketiga2 produk ni dan macam mana dia berfungsi ek..
Memang awesome.
Memberikan kita kesihatanenyeluruh dari dalam.
Contohnya kalau sakit lutut, takde la produk ni jaga lutut je..tp keseluruhan sendi dibadan kita..

Terbebel pulak..
Yuk baca..

Set kesihatan sendi

Kaedah 1: Mengekalkan tulang rawan yang sihat

ADVANCE JOINT HEALTH TABLET memberikan manfaat kepada sendi dalam tiga (3) cara:
=>menyokong keselesaan sendi =>memelihara tisu penyambung yang sihat
=>meningkatkan kesan kusyen

Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi

OMEGA GUARD SHAKLEE adalah omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan.ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir,ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Kaedah 3: Mengekalkan sel tulang yang sihat

OSTEMATRIX KALSIUM penting untuk kesihatan tulang,otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthirtis.

Haa..amacam.
Terbaik kan..
Kalau berminat nak cuba boleh la contact saya yer..rakan shaklee anda.
Hafidah 019 261 2786.
Saya akan berikan konsultasi percuma lagi..=)

Terima Kasih

Add to netvibes Subscribe in Bloglines

Naturally Healthy and Beautiful Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign