Showing posts with label SEMBELIT. Show all posts
Showing posts with label SEMBELIT. Show all posts

18 August 2014

PENTINGNYA KALSIUM

ANDA KERAP ALAMI SITUASTI INI?
Sering sakit pinggang
lenguh badan
kebas kaki gigi goyang
Itu antara tanda awal anda kekurangan kalsium dalam diet harian anda. Kalsium sangat penting, terutamanya bagi ibu menyusu, ibu mengandung, ahli sukan dan juga warga emas.
APA PIL KALSIUM TERBAIK DI PASARAN?
Semestinya Ostematrix Shaklee.
OsteMatrix 120 kaplet Harga runcit semenanjung Malaysia ialah RM61 Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa!
KENAPA OSTEMATRIX PIL KALSIUM TERBAIK?
Ini kerana Ostematrix Shaklee formulanya unik. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, magnesium dan boron. Semua nutrien di atas sangat perlu dalam suatu tablet kalsium bagi memastikan penyerapannya 99% dalam badan kita, dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kebanyakkan kalsium di pasaran tidak menepati kandungan di atas, sebab itulah kenapa, bila anda mengambil osteomatrix shaklee, anda akan dapat merasa kesan yang sangat cepat dan menakjubkan!
SIAPA YANG PERLUKAN OSTEMATRIX?
Individu yang mengalami sakit pinggang, sakit lutut dan sendi. Individu yang sering mengalami kebas kaki / tangan terutamanya pada waktu malam. Ibu-ibu mengandung, terutamanya yang sering mengalami kebas kaki. Ibu-ibu menyusu yang sememangnya memerlukan jumlah kalsium yang tinggi. Individu yang sering keletihan dan kerap outstation, dimana kalsium membantu mengurangkan keletihan. 
APAKAH MANFAAT OSTEMATRIX?
Menguatkan tulang, kuku, gigi dan sistem saraf. Ia juga boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah. Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas. Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis. Mengurangkan stress, di mana OsteMatrix membantu mengimbangi tekanan darah, menenangkan saraf, menggalakkan tidur lena dan membantu mood swing serta sakit kepala. Mengurangkan masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak, ia akan meringankan sakit semasa waktu haid dan membantu pembuangan air kecil. Membantu mengurangkan hiperaktiviti perut dan masalah gastrik. Membantu atlet sukan, membekalkan kalsium dan mineral penting dalam tubuh. Justeru, pergerakan dan aktiviti lasak dapat dilakukan dengan selesa dan mudah.
APAKAH KANDUNGAN OSTEMATRIX?
1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium Ostematrix ni merupakan tablet bersalut yang diformulasikan supaya mudah ditelan. Untuk kesan terbaik, anda disarankan untuk ambil 4 biji sehari beserta makanan.
Pengambilan hanya 2 tablet Ostematrix sahaja berupaya menghasilkan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam suatu tempoh 12 jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.
***Pengambilan kalsium sepanjang hayat juga diet yang seimbang serta senaman yang teratur berupaya mengurangkan risiko osteoporosis.
APA BEZANYA OSTEMATRIX DENGAN PIL KALSIUM LAIN DI PASARAN?
Ostematrix dilengkapi dengan unsur kalsium, magnesium dan vitamin D. Pengambilan kalsium sahaja tidak mencukupi. Tahukah anda bahawa Amerika Syarikat merupakan kadar tertinggi dalam penggunaan tenusu dan pengambilan kalsium, namun mereka merupakan kadar tertinggi dalam osteoporosis.**
Bayangkan kalsium sebagai batu-bata dalam proses pembinaan tulang-temulang yang kuat dan sihat. Batu-bata ini akan lebih kuat dan lebih seimbang jika digabungkan bersama mortar. Mortar mengandungi vitamin D, magnesium, boron, zink, tembaga dan mangan.
Dengan gabungan nutrisi ini, kalsium mendapat sokongan yang diperlukan untuk membina tulang yang kuat ketika anda muda serta meminimumkan kereputan tulang ketika anda tua.
Jom dapatkan OsteMatrix anda hari ini!
Hubungi saya; Hafidah Rakan Shaklee Anda @ 019-261 2786 untuk membuat tempahan.
COD : Seri Kembangan, Serdang, Equin, Desa Petaling, Sungai Besi

Terima Kasih

05 April 2014

MANGKUK TANDAS PENUH DARAH

Semua wanita yang pernah melahirkan anak pasti ada kenangan kan, Ada yang kenangannya manis. Ada yang pahit. Ada yang ngeriiii~~

Pengalaman saya melahirkan anak pertama memang sangat manis. Yelah...first cahaya mata. Siapa tak Happy kan. Proses bersalin saya pun mudah je. Masuk2 labour room, tak sampai 30 minit dah selesai bersalin. Anak saya pun kecik je. So tak de la susah sangat nak teran. Rasa macam nak membuang air besar je..tup2 tengok baby dah keluar..=)

Tapi....lepas tu yang saya alami pengalaman yang saaaangat ngeriii. Sejak sebelum kahwin lagi memang saya ada sembelit. Kadang-kadang seminggu sekali baru membuang. Tapi tak teruk. Lepas Minum milo, mesti lawas punya. Tapi lepas bersalin anak no 1, sembelit saya jadi teruk sangat. Ada sekali tu, saya pegi ke tandas nak buang air besar. Lepas membuang, mangkuk tandas tu dah tukar jadi warna merah. Penuh dgn darah!! Seram sangat. Dah la kita ni baru lepas bersalin. Hilang banyak darah. Tambah pulak dengan sembelit. Memang seksa sangat.

Masa berpantang anak nombor 2, saya tak alami masalah ni langsung. Masa tu saya ambil SET BERPANTANG SHAKLE : VITALEA + VITAMIN BCOMPLE + ZINC + ESP + VITAMIN C + OSTEMATRIX. Alhamdulillah sangat. Takde apa-apa masalah pun. Saya recover lagi cepat dari berpantang anak no 1. Yang paling best, NO SEMBELIT AT ALL!!!  Memang saya hairan sangat. So saya pun tanya la Mr Google, kenapa saya dah tak sembelit selepas ambil Shaklee. Baca punya baca...rupanya sebab OSTEMATRIX.

KENAPA OSTEMATRIX KALSIUM ATASI SEMBELIT???

Bagi yang tak tahu apa tu OSTEMATRIX, ia merupakan vitamin yang mengandungi KALSIUM + MAGNESIUM + VITAMIN D. Sebab ni la, pill kalsium shaklee ni YANG TERBAIK BERBANDING PIL-PIL KALSIUM KAT FARMASI. Kandungan Vitamin D dalam Ostematrix ni membantu penyerapan maksimum kalsium dan membantu menyingkirkan kalsium2 yang terlebih.
Ingt! Kalisum tak boleh diambil dalam kuantiti yang berlebihan tau...nanti rosak buah pinggang. Sebab tu penting ada Vitamin D sama. Manakala, MAGNESIUM pulak berfungsi untuk melancarkan pergerakan usus dan meyerap air dalam badan. Ia juga merangsang pergerakan otot. Usus juga merupakan otot terpanjang dalam tubuh kita. So, bila usus digerakkan, sembelit tak berlaku la...

haa..best kan ostematrix ni. Sekarang anak no 2 saya dah hampir 2 tahun. tapi saya still lagi amalkan ambil Ostematrix. Selain dari atasi sembelit, Ostematrix jugak baaaaanyak manfaat lain.
especially untuk kaum wanita,.
nanti saya cerita dalam entry yang lain yer.

opppsss..hampir lupa. Bulan April ni ada promosi BUY 6 Free 1 Ostematrix. harganya HANYA rm366 untuk bekalan selama 7 bulan.
kalau berminat boleh hubungi saya.

HAFIDAH SID 910017
019 261 2786

Terima Kasih

Add to netvibes Subscribe in Bloglines

Naturally Healthy and Beautiful Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign